Редактирование: Piatnitckaia Daria

Перейти к: навигация, поиск

Внимание! Вы не авторизовались на сайте. Ваш IP-адрес будет публично видимым, если вы будете вносить любые правки. Если вы войдёте или создадите учётную запись, правки вместо этого будут связаны с вашим именем пользователя, а также у вас появятся другие преимущества.

Правка может быть отменена. Пожалуйста, просмотрите сравнение версий, чтобы убедиться, что это именно те изменения, которые вас интересуют, и нажмите «Записать страницу», чтобы изменения вступили в силу.
Текущая версия Ваш текст
Строка 28: Строка 28:
 
Numerous models for the simulation of chemical phenomena in three-way catalytic converters (3WCCs) have been proposed, ranging from models of the detailed mechanism of the catalytic reac-tions on the surface to purely empirical correlations for the pollutant conversion efficiency. The application of these models for transient exhaust-gas conditions, such as real-world driving cycles, usually involves a tradeoff between the chemical background of the model, on one hand, and the computational load and ease of model parametrization on the other. In this work, a simplified mathematical model to simulate pollutant conversion in three-way catalytic converters is developed, that has a low computational load and ease of parametrization as primary priorities, but without completely disregarding the chemical background. The intended application of this model is the simulation of pollutant emissions from pilot fleets of vehicles, under real-world driving cycles, starting with a hot engine.[1]
 
Numerous models for the simulation of chemical phenomena in three-way catalytic converters (3WCCs) have been proposed, ranging from models of the detailed mechanism of the catalytic reac-tions on the surface to purely empirical correlations for the pollutant conversion efficiency. The application of these models for transient exhaust-gas conditions, such as real-world driving cycles, usually involves a tradeoff between the chemical background of the model, on one hand, and the computational load and ease of model parametrization on the other. In this work, a simplified mathematical model to simulate pollutant conversion in three-way catalytic converters is developed, that has a low computational load and ease of parametrization as primary priorities, but without completely disregarding the chemical background. The intended application of this model is the simulation of pollutant emissions from pilot fleets of vehicles, under real-world driving cycles, starting with a hot engine.[1]
  
The model is validated against a large database of measured driving cycles, performed with different types of passenger cars. It is found to present an acceptable degree of correlation between simulated and experimental results, in terms of both instantaneous and cumulative pollutant emissions, the result of work program has some insignificantly mistake and it needs to revision.
+
The model is validated against a large database of measured driving cycles, performed with different types of passenger cars. It is found to present an acceptable degree of correlation between simulated and experimental results, in terms of both instantaneous and cumulative pollutant emissions, the result of work program has some insignificantly mistake and it need to revision.
  
 
'''Publication'''
 
'''Publication'''
Вам запрещено изменять защиту статьи. Edit Создать редактором

Обратите внимание, что все добавления и изменения текста статьи рассматриваются как выпущенные на условиях лицензии Public Domain (см. Department of Theoretical and Applied Mechanics:Авторские права). Если вы не хотите, чтобы ваши тексты свободно распространялись и редактировались любым желающим, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого.
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ МАТЕРИАЛЫ, ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ!

To protect the wiki against automated edit spam, we kindly ask you to solve the following CAPTCHA:

Отменить | Справка по редактированию  (в новом окне)
Источник — «http://tm.spbstu.ru/Piatnitckaia_Daria»